hétfő, április 04, 2005

micsoda hétvége I.

I.
a szombati késöestigleltározás után vasárnap reggel apámmal és a Papával kiruccantunk ralizni, az autóval a közeli salakpályára, Madarászra, és már rosszul indult a dolog mert idegesek voltunk, hiszen otthonhagytuk a verseny-izzógyertyákat, elfelejtettünk tankolni, igy mikor a trélerrel visszatolattunk valamiért csordultig töltöttük a tankot, amiböl késöbb a retúr-csövön a benzin visszafolyt az utastérbe, amit mi persze nem tudtunk. majd kiértünk a pályára, és nagynehezen beindult, apám kezdte az elsö kört, és elég jól ment, tekintettel arra, hogy elöször nyomulunk az autóval.
kicsit furcssa volt a hangja az autónak, valszeg a hideg motor miatt, majd apám két kör után könnyezve kiszáll belöle, elcsuklik a hangja, alig bir megszólalni. kérdem én, mi a gond, mire ö: bazmeg, benyomja a plusz benzint az utastérbe. emiatt 2 perc után a benzingöz elkezdi marni a torkod, majd csipni a szemed. elindultam énis és huhúúúú, nagyon tetszik, elöszöris nem szabad fékezni csak a verseny-kéziféket meg-megrángatni és a kis oroszlán négyezres fordulaton bögö motor és porfelhö közepette beleszáll a kanyarba, természetesen keresztben. Nagyon élveztem a nyers eröt meg hogy a legkisebb gázadásra is elszáll az elsö két kerék, meg pörögtem is egyet, egy túlhúzott gáz miatt. a Papa is nagyon élvezte, eltekintve attól hogy a lábam nem tudja tövig benyomni a kuplungot és alig látunk ki belöle mi, kis emberek, nagyon jó volt.
aztán megérkezett a volt tulaj, aki evvel az autóval 2002es nemzeti bajnokságot nyert, hogy megmutassa hogyan is kell vezetni. És csavarta keresztülkasul a pályán, kábé kétszer olyan gyorsan mint mi, majd a pálya felénél megállt, mintha egy kis apróságot akarna állitani, és közölte, hogy bocs, kitörtem a féltengelyt. és tényleg, a bal elsö kerék pukkedlizett és nagy káromkodások közepette, meg alig tudtuk rátenni a trélerre, visszavontattuk hozzá a garázsba, és ma megkapjuk, na jól kezdödik a raliszezon.